Betala för att läsa Guillous artikel. Aftonbladets affärsidé på nätet

Att kvällstidningarna Expressen och Aftonbladet för länge sedan förlorat sin trovärdighet som nyhetsförmedlare är knappast något överdrivet påstående. Att inte dessa tidningars redaktioner rodnar av genans över sina löpsedlar och sitt innehåll är märkligt. Men det säljer tydligen. Jag vet inte hur mycket de förlorar i sålda tidningar genom att folk låter sig nöjas med att läsa internetupplagan men Aftonbladet försöker minska förlusten genom ett betalningssystem som kallas plus. Det innebär att du måste betala en medlemsavgift för att läsa vissa artiklar. Det är väldigt irriterande och frågan är om inte Exrpessen vinner mest på detta system. Så länge det är skönhets- och bantningstips gör det mindre men när artiklar som Jan Guillous hamnar där blir resultatet för min del att jag nöjer mig med att läsa Expressen. Hur kan Guillou acceptera att hans artiklar begränsas genom att läsarna måste betala för att läsa det han skrivit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0